Головна » 2017 » Лютий » 1 » Тиждень зарубіжної літератури
09:44
Тиждень зарубіжної літератури

    Головною метою вивчення курсу «Зарубіжна література» в школі є формування широкої читацької та літературної компетенції, що базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого типу, соціальних навичках, світоглядних переконаннях. Цей курс сприяє вихованню широкої читацької культури учнів, що є унікально важливим на сьогодні, коли на жаль, інтерес до книги дещо згасає.

  Передбачені для вивчення твори, вчать  цінувати прекрасне, використовувати його для формування себе як особистості, розвивати здатність  розуміти авторський задум, формувати свою думку й належно аргументувати її.

     Я, як учитель цього курсу, велику увагу приділяю конкурсам, тижням  зарубіжної літератури, літературним  святам.

    Ось і з 23 по 27 січня 2017 року в гімназії пройшов  тиждень зарубіжної літератури -  своєрідний творчий звіт, демонстрація досягнень як вчителя, так і учнів.

Головними  завданнями  предметного тижня були:

  1. популяризація зарубіжної  літератури як шкільного предме­та і суміжних з нею дисциплін;
  2. розвиток інтересу учнів до зарубіжної  літератури і читання;
  3. поглиблення і поширення знань дітей з предмета;
  4. розвиток самостійної творчої діяльності учнів;
  5. удосконалення професійної майстерності вчителя-словес­ника;
  6. обмін досвідом, поповнення методичної скарбнички педа­гогів.  

Етапи проведення тижня:

Понеділок:

  • Організаційна лінійка «Світ зарубіжної літератури».
  • Літературно - театралізована  вікторина для школярів молодшої ланки «Казка в гості йде до вас».
  • Перегляд   презентації «Література вимагає  не тільки талановитого письменника, а й талановитого читача» Й.В.Гете (для учнів 5-11 класів);

Вівторок:

  • Презентація  малюнків «Мій улюблений  літературний герой»

(5-11 Класів).

  • Проведення анкетування «Який я літературний герой ?» (7- 11 класи).
  • Проведення інтелектуальної гри «Найрозумніший»(7 –мі класи).

Середа:

  • Ігрові перерви «Веселий ярмарок».
  • Конкурс кросвордів до літературних творів (6-8 класи).
  • Виставка стіннівок « Сходинками зарубіжної літератури» (5-11класи).
  • Усний журнал « Знання – це скарб, а вміння вчитися – ключ до нього» (1,5-ті класи).

Четвер:

  • Загадкові острівці«Перлинки мудрості».
  • Проведення брейн-рингу в 6-их класах «Знавці літератури».
  • Проведення брейн-рингу «Література від А до Я» (5- 11 класи).

П’ятниця:

  • Виставка плакатів-газет «Письменники зарубіжної літератури та Україна» (9-11 класи).
  • Підбиття підсумків тижня зарубіжної літератури.
  • Нагородження учасників конкурсів.

В процесі підготовки до проведення тижня мною була опрацьована велика кількість методичної літератури.

Крім цього  була зібрана велика кількість  цікавих матеріалів за темами: «Цікаво про книги», «Чи знаєте ви?», «Цікаві факти зарубіжної літератури», «Письменники говорять…», «Що? Де? Коли?». Ці матеріали мали успіх в учнів, вони пізнавали світ літератури, які розкривали перед ними книги.

До проведення тижня зарубіжної літератури долучилися  всі класи. При активній підтримці та допомозі творчої групи учнів 8-А класу: Ванзяк І.,  Гостюк Е., Каптар Д.,  Кіфуляка М.,  Лозовінської С., Романовської Т., Терещук Т.,  СтаднійчукаМ., Чупак А. та Щербанюк А. діти 2-А, 3-А,Б,В та 4-А класів мали змогу познайомитися з предметом «Зарубіжна література»,  завдяки вікторині помандрувати з героями казок в світ літератури. Діти були дуже вдячні за чудове свято та вирішили намалювати своїх улюблених казкових героїв.  Естафету тижня було передано виставці  «Мій улюблений літературний герой» з роботами учнів 5-9 класів. Більш захопливим для дітей було проведення анкетування «Який я літературний герой?», де вони мали змогу дізнатися та порівняти себе з тим чи іншим персонажем твору.  А цікавинкою  та новинкою тижня  були загадкові острівці «Перлинки мудрості», завданням якого було  зібрати  якомога більше зірочок та скласти зашифроване слово заходу «Зарубіжна  література».З цим завданням впоратись було важче, але слід відзначити учнів 5-Б, 6-А та 6-В класів , які успішно справилися зцим завданням. Виставка  стіннівок «Сходинками зарубіжної літератури»  дала можливість дітям познайомитися та заглибитися  в літературні епохи, представлені своїми різноманітними жанрами.Літературні газети, присвячені творчості видатних зарубіжних письменників.З цих газет учні дізнались багато цікавих фактів із життя письменників, з якими вони знайомились під час уроків. Це підвищує зацікавленість учнів у навчанні.

Слід зазначити, що гімназисти дуже активно готувались до участі в заходах предметного тижня.Учні 8-А класу опрацювали значний обсяг матеріалу з історії античної культури і літератури. Особливе задоволення в них викликало звернення до виникнення театру  Стародавньої Греції, до представників епохи – Античності, які вони вивчали на початку цього навчального року.

Під час проведення планових уроків протягом тижня діти збагатили свої знання за допомогою споріднених предметів. Так, в 5-А класі, учні при вивченні поезії Джона Кітса та Йогана Гете декламували їхні твори в перекладі на українську та російську мови, а Томулець Андрій дав змогу дітям почути вірші на мові оригіналу: англійській і німецькій. Інтелектуальна гра «Найрозумніший»  показала найкращих знавців літератури  в 7-Б класі: Банарюк І. та Георгійчука В.. Брейн-ринги також заявили про себе в 6-А та

6-Б класах, Об’єднавшись в команди, учні намагалися якомога швидше та змістовніше відповідати, прагнучи перемогти. Як в будь-якій грі були переможці та переможені, але в результаті виграли всі, адже і ті й інші здобули для себе додаткову інформацію для себе.

       До проведення тижня зарубіжної літератури долучилася шкільний бібліотекар – Лунік Валентина Дмитрівна, яка взяла участь в презентації шкільної бібліотеки для учнів 1-Б класу  та познайомила маленьких читачів із світом книжок. Також  діти 5-Б класу разом з першокласникам зіграли гру «Впізнай казкового героя», що зацікавило всіх присутніх. Учні активно відповідали на питання вікторини, відтворювали героїв казок експромтом.

     Конкурс   кросвордів до  літературних творів виявився не менш цікавим. Кожне завдання було дуже цікавим по- своєму: казка, міф, байка, оповідання, історичний роман та літературознавчі терміни. Визначити переможця було дуже важко.

  Заключним етапом предметного тижня став  брейн-ринг «Література від А до Я» , де учні 5- 11 класів об’єднавшись  в дві команди: «Олімп» та «Знавці літератури» змагалися за звання – найкращий знавець зарубіжної літератури. Конкурс  складався з 4 турів: впізнай героя твору, про кого йде мова, назви автора твору  та гри з глядачами. І найцікавішим став  фінальний тур –«Чорний ящик». Потрібно було назвати предмет, який сховано в ящику. Журі в складі: Владимирської Р.Ф., Пивнюк Г.В. та Кірки С.В.  із захопленням спостерігали за дійством гри, оцінюючи кожну відповідь певними балами . За результатами перемогу здобула команда «Знавці літератури»: Сніцар Денис, Гиза Євгеній, Дирда Іван, Басараба Ангеліна, Якобуца Вікторія, Репужинський Станіслав, Банарюк Ірина, Ванзяк Ірина, Дуда Єлизавета, Онуфрей Артем та Лойок Єлизавета.

 За підсумками проведення тижня зарубіжної літератури найактивніші учасники були нагороджені грамотами за ерудицію, знання та  творчість.

    Відомий педагог – Василь Сухомлинський зазначав, що головним завданням школи полягає в тому,  щоб «кожен крок до знань був гордим злетом птаха, а не стомленою ходою знесиленого мандрівника, який ледь тягне за спиною важку ношу». На мою думку, тижні зарубіжної літератури саме і відкривають перед нашими вихованцями можливість такого злету, вміння відкрити себе як творчу особистість завдяки проведеній з ними роботі.

    Читайте, пізнавайте, творіть свій світ літератури !

Вчитель зарубіжної літератури

вищої категорії, вчитель-методист

Тетяна Георгіївна Дідух-Бойчук

Більше фото тут: https://vk.com/album-66686496_241532683

Категорія: Навчальний процес | Переглядів: 411 | Додав: serj2993
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]